JTM| Efektyvi el. pašto rinkodara | Evaldas Mockus #13
Naujame „Jau tie marketingistai“ epizode Evaldas Mockus iš Omnisend dalijasi savo patirtimi apie efektyvią el. laiškų komunikaciją. Jis aptaria svarbiausius principus, kurie padeda kurti įtraukiančius ir rezultatyvius el. laiškus, bei dalinasi praktiniais patarimais, kaip pagerinti verslo komunikaciją el. paštu.
Pokalbio metu nagrinėjame šias temas:
- Kaip sukurti veiksmingą el. laiškų strategiją – nuo auditorijos segmentavimo iki siuntimo dažnio parinkimo.
- Personalizacijos svarba – kaip tinkamai pritaikyti turinį skirtingoms auditorijoms ir didinti įsitraukimą.
- Dažniausios klaidos – kokių el. pašto rinkodaros klaidų reikėtų vengti norint pasiekti geresnius rezultatus.
- Geriausios praktikos ir tendencijos – kokie sprendimai šiandien veikia geriausiai ir kaip prisitaikyti prie nuolat kintančios skaitmeninės rinkodaros aplinkos.
Remdamasis savo patirtimi, Evaldas pateikia realius pavyzdžius, įžvalgas ir patarimus, kurie gali padėti tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems rinkodaros specialistams optimizuoti savo el. pašto kampanijas.
Paulius
Jau tie marketingistai. Tai vienintelis marketingo podcastas be uždarų durų ir paslapčių. Tik čia sužinosi visas karščiausias bei aktualiausias marketingo naujienas, patarimus bei išgirsi efektyviausias pardavimų strategijas be jokių bet. Patirtimi ir naujienomis dalinsis mūsų vieninteliai ir nepakartojami marketingistai Simonas Naudžius ir Paulius Šetkus.
Simonas
Sveiki, mieli klausytojai. Jūsų dėka „Jau tie marketingistai” auga ir šiandien pirmą kartą iš audio formato keliasi į video.
Ačiū už galimybę rėmėjui Omnisend. Omnisend yra sparčiai augantis lietuviškas startuolis, žinomas visame pasaulyje. Tai naujienlaiškio ir SMS automatizacijos platforma, kuria pasitiki daugiau nei 125 000 e-shopų. Manau, šiandien tai viena geriausių vietų dirbti. Pasidomėkite omnisend.com karjera. Šiandien mūsų svečias Evaldas Mockus.
Sveikas, Evaldai.
Evaldas
Sveiki klausytojai ir žiūrovai. Pirmą kartą.
Simonas
Evaldas yra Omnisend marketingo vadovas ir SEO ekspertas. Čia keistas derinys, nes dažniausiai SEO ekspertai būna labai didelį įtravertai ir nebūna vadovais, bet apie tai pašnekėsim vėliau. Jis žino, kaip verslams augti skaitmenine erdvėje derindamas duomenis ir turinio rinkodarą, ir viešuosius ryšius. Be to, Evaldas yra elektroninio pašto rinkodaros specialistas. Nu tiesiog žmogus orkestras, padedantis e-komercijai spausti maksimumą iš šio kanalo. Pauliau, perduodu žodį, perduodu žodį tau.
Paulius
Sveiki, bičiuliai.
Šiandienos mūsų tema el.pašto rinkodara. Turbūt šita tema dar nebuvo liesta iki šiol mūsų įrašuose, jeigu gerai pamenu, bet tikrai ganėtinai daug irgi dėmesio susilaukianti ir tikrai daug pridėtinės vertės atnešanti visame holistiniame marketingo portfolio, jeigu taip galima pasakyti. Ir turbūt vis tiek daug yra ir, ir mitų, galbūt ir statistikos, ir tiesos šioj industrijoje. Ir daugelis turbūt galvojam apie el.pašto rinkodarą tiktai apie naujienlaiškius, bet el.pašto rinkodarą sudaro daug daugiau įrankių ir ne vien tiktai naujienlaiškiai. Tai galbūt būtų įdomu nuo to ir pradėti.
Tai vis dėlto, Evaldai, kas yra el.pašto rinkodara? Iš ko ji susideda ir su kuom valgoma?
Evaldas
Taip. Tai gal pirmiausia norėčiau paminėti, kad kaip ir visos rinkodaros skirtingos kryptys, taip ir naujienlaiškių rinkodara kiekvienais metais miršta. Kiekvieną gruodį matome daug žinučių, kad viskas jau kitais metais bus neaktualu. Tą patį matome apie affiliate marketingą, SEO marketingą. Kiekvienais tikrai metais. Tas pats yra ir su naujienlaiškių rinkodara. Visokie gąsdinimai, kad tai nebeveiks, kad tai neefektyvu, bet iš tikrųjų veikia penkiolika metų ir manau, kad veiks dar labiau.
Visi žinom, kad artėjama į tą, tokį privatumo laikotarpį, kada mes turim problemą, remarketingo reklamoms, visiems kitiems dalykams atsirado ribojimai, GDPR Kalifornijos aktas JAV, kuris iš tikrųjų marketingo žmonėms vartotojų pritraukimą tik sunkina ir brangina. Ir skirtingai negu kiti rinkodaros kanalai, elektroninis paštas leidžia mums patiems valdyti duomenis, kuriuos turime. Kai mes dirbame su Facebook’u, Google reklama, tą pačią turinio rinkodara, ne? Tai tų vartotojų duomenų mes neturim. Mes juos pasiekiam skirtingais kanalais, jie ateina į mūsų website’ą, bet vis tiek tai lieka nomininis srautas ir tas srautas kiekvienais metais yra vis brangesnis ir brangesnis. Jį yra sudėtingiau atsivesti.
Ko gero, visi puikiai matėm, kiek Lietuvoje išaugo super šaunių Facebook’o ad specialistų, kurie dirba ir tikrai sėkmingais projektais JAV. Bet kiekvienais metais mes girdime iš jų, kad ok, viskas, kas veikia 2015 metais, o 2025 metais aš jau turiu daryti kitaip ir man yra sunkiau. Gerai, kad aš turiu patirtį, ieškau naujų sprendimų. Aš tai padarau.
Elektroninio pašto rinkodara, iš tikrųjų yra tas kanalas, kuris ir tyrimai rodo, ir mes dirbame su tuo ir tikrai tikim, kad bus vis svarbesnis įrankis bendraujant su mūsų klientais. Mes elektroninės pašto rinkodaros pagalba galime tą atėjusią anoniminį srautą paversti iš pradžių į kažkokį potencialų pirkėją ir per, kažkokį ilgą laiką išauginti lojalų pirkėją. Tai gal pirmiausia toks motyvacinis, kad tai yra dalykas, kuris rinkoje yra jau daug metų. Jis tikrai dar tik stiprės einant į tą privatumo amžių. Ir taip, toks mūsų startas.
Paulius
Super. Kitas įdomus kampas, iš tikrųjų galbūt pateiksi arba paneigsi apie konversijos rodiklius. Tai, mano žiniomis, vis tiek turbūt el.pašto rinkodara ir naujienlaiškiai turi vieną didžiausių konversijos rodiklių, lyginant su kitais rinkodariniais kanalais kaip paid media. Nežinau, socialiniai tinklai ir “you name it”. Tai nežinau galbūt.
Evaldas
Taip, tai šitoje vietoje lyginant tuos kanalus, tai visada reikia, kaip visi nori tempti anklodę į savo pusę, ne? Kad mes padarėme rezultatą. Bet iš tikrųjų turime būti objektyvūs. Be abejo, el.pašto rinkodaros konversijos rodiklis yra didžiausias iš visų kanalų, nes mes jau turim apšildytą srautą. Tie potencialūs klientai jau matė mūsų brand’ą. Mes jam išsiuntėm septynias ar kažkiek žinučių, jie savo noru ar paskatinti paliko savo duomenis apie save. Tai jau yra didelis darbas iš tikrųjų iš jų pusės. Ir taip mes matome tikrai didelius konversijos rodiklius.
Aišku, tie konversijos rodikliai priklauso nuo skirtingų nišų. Jeigu mes pardavinėjam kažkokį sudėtingesnį produktą, kuris yra brangesnis, ten krepšelio kaina prasideda nuo penkių šimtų dolerių, tai mūsų konversijos rodiklis tikrai nebus lygiai toks pat, kaip parduotuvės, kurios prekiauja, pavyzdžiui, kojinėmis, kurioje visiškai spontaniškasis pirkimas, gaunam gražų vizualą, užsimanom ir perkam.
Simonas
Tai kažkada turėjome tokį skaidymą, kad pagrinde pardavimus e-shope daro, tai reiškia PPC ir social media. Tada influenceriai, SEO ar ne ir el.pašto rinkodara. Tai iš to, ką tu kątik pasakei, tai galima daryti tokią išvadą, kad el.pašto rinkodara nesuveiktų, jeigu tie pirmi trys išvardinti nepadarytų savo namų darbų.
Evaldas
Iš tikrųjų tai mes negalim tikėtis, ar aš neturėsiu srauto į savo svetainę ir elektroninio pašto rinkodara mus išgelbės. Nu tai yra visiška nesąmonė. Mes turim pirmiausia dirbt su top of the funnel, ar ne, prisitrauktą srautą ir iš to pirminio srauto, aišku, ten iš geros turinio rinkodaros mes matysime dalį pardavimų iškart. Iš paid, ane, medijos mes irgi matysime dalį pardavimų iškart. Bet kas ten bus? Trys, penki procentai, geriausiai, ar ne, nuo to srauto. Tai reiškia, mes turim, nu, ne tik parduoti, bet gauti iš jų kažkokį, vat, kažkokiu būdu elektroninį paštą, kad galėtumėm jam parduoti per ilgesnį laikotarpį.
Simonas
Tai vat, žiūrėk, dabar atidarinėjam naują e-shopą parbangių prekių katėms. Tai jeigu, pavyzdžiui, vien tik nusipirksiu vogtą duombazę ir paleisiu naujienlaiškį, ir gal aš turėsiu iškart pardavimų. Man net nereikia Facebook’ui ir Google mokėti ir SEO specialistui.
Evaldas
Klasikinis atvejis, kuris nutinka prieš Black Friday, matom iš… Tai yra tendencija visose rinkose. Lietuva čia nėra išimtis. Visi nusiperka listų, ko negalima daryti ir aš tikrai nerekomenduoju. Tai jūs sukeliate problemų pirmiausia savo elektroninės rinkodaros įrankiui, apsunkindamos visą infrastruktūrą savo prastais laiškais. Jūs mušat savo rodiklius, jūsų auga bounce rate’as. Yra tam tikros industrijos, kurios taip gyvena iš tikrųjų tai kazinovis, tokie finansiniai servisai, CBD, kur yra didžiuliai ribojimai. Tai taip, jie perka, spamina sakyčiau ir ieško kitų įrankių, kur gali vėl kažkaip, ar ne, parodyti, kad mano dalis listo yra gera, dalis listo bloga. Bando prastum tą savo kampanijas kažką parduot. Nu bet in the end of the day, vis tiek gausi baną, nes tu žaidi ne pagal taisykles ir taip daryti negalima. Tai sąrašą vis tiek turėsim susirinkt savo nuosekliu ir sunkiu darbu per kitus acquisition kanalus.
Simonas
Nu mes jau įrašėm į eshop Omnisend įskiepyti. Tai, tai pirmas žingsnis padarytas.
Paullius
Pirmas žingsnis padarytas, gerai. Tai tada koks sekantis žingsnis būtų kažkokiam naujam, galbūt startuojančiam verslui, norinčiam praplėsti savo kanalus? Tai gerai, jie pradėjo veiklą ten pasetupino ad’us, Google, Facebook ad’us, SEO pradėjos turinį kurti. Sekantis žingsnis būtų el. pašto rinkodara. Mes susidiegėme įrankį. Koks sekantis būtų tada žingsnis?
Evaldas
Tai, ko gero, mes tą įrankį, naujielaiškiams susidegėm jau pačioj pradžioj, ane. Jeigu mes jau pradėjom pirkti Google, Facebook’o srautą, turinio rinkodarą pradėjom daryt. Gal mes neturim dar kažkokios ten labai sofistikuotos savo elektroninių laiškų strategijos ir, matyt, galbūt, jos mums ir nereikia turėti nuo pirmųjų dienų. Bet mes nuo pirmos dienos, kai srautas pradėjo eiti svetainę, mes norim turėti galimybę susirinkti elektroninio pašto adresus. Tai visiem tikrai rekomenduočiau nelaukt, užsidarius ten toj savo smėlio dėžėje, kad jo aš pasidarysiu ten septyniolika pirmų veiksmų ir tada jau įsijungsiu pop-up’ą, pop-up’ą savo svetainėje, kuris pradės man rinkti mail’us. Tai tą reikėtų pradėti daryti kuo anksčiau, nes leisit pinigus reklamai. Tai gi, neturėsit dar ten kažkokių, ane, super automatizacijos, tų sequence. Pamiršau, kaip dabar lietuviškai.
Simonas ir Paulius
Seka.
Evaldas
Seka ir visų, ten gražių vizualų, kaip jūs pradėsite komunikuoti su jais per elektroninį paštą. Bet jau šiandien jūs galite pradėti kaupti savo duombazę, kuri bus nepirkta, vartotojai savo noru paliks. Tai, na, bus puikus startas.
Simonas
O aš galiu automatiškai įtraukti į duombazę tą, kuris pirko prekę ir aš jam nusiunčiau transakcijos informaciją įtraukti į naujienlaiškio bazę.
Evaldas
Anksčiau tai buvo galima daryti ir vis dar kažkas kitose šalyse tai bando, bet dabar to negalim daryti. Mes turim turėti įrodymą, kad vartotojas savo noru sutiko gauti šiuos taip vadinamus marketingo arba reklaminius pranešimus. Tai šita informacija vyksta, kada vartotojai ten atlieka jūsų pirkimą. Jie gali pasirinkti uždėt varnelę. Tai sutikimas turi būti.
Rekomenduočiau laikytis taisyklių, nes čia GDPR tikrai Europoje yra svarbus dalykas. Kai kuriose šalyse, kurios yra tikrai tokios konservatyvios ir griežtos, kaip Vokietija, tie dalykai yra tikrai kertiniai. Ir sugalvojus ten nusipirkti lietuviškam brandui, email sąrašą juodojoje rinkoje ir tada prasiuntus į vokietiją tai… Tai pirmiausia jūs brandui pasidarysit žalą, nes žmonės nieko iš jūsų neprašė, ko jūs čia atėjot. Bet antra, galit turėti didelių nuostolių.
Simonas
Tai reziumuojant tai, ką tu pasakei, tai aš turiu turėti tą opt-in įrodymą, ane, kad žmogus sutiko gauti.
Evaldas
Taip, tai dabar nežinau, prieš kiek metų trys keturi atsirado. Tai mes turim pirmas žingsnis, tai yra opt-in, kada jis pažymi pirkimo metu ar subscribin’damas į kažkokią nuolaidą ar jūsų kitą vertės pasiūlymą, kad taip, aš sutinku gauti jūsų reklaminius pranešimus. Bet dabar jau yra ir tas antras etapas, kai žmogus, jums sako aš sutinku gauti, jūs vis tiek siunčiat jam dar email’ą ir klausiat, ar jūs tikrai norite prenumeruoti. Tai vadinamas double opt-in, kada žmogus dviem žingsniais parodo, kad jis nori būti jūsų sąraše.
Paulius
O tas double opt-in privalomas.
Evaldas
Negaliu duot nukirst rankos šiuo metu, koks yra atsakymas. Tai pagal kai kurias šalis, bet, nu, tai yra praktika, kurios iš tikrųjų reikėtų laikytis. Ir ta praktika, atsiprašau, kad dar pabaigsiu. Ta praktika, kuo yra svarbi? Jūs užsitikrinate, kad jūs gaunate tikrai tuos kontaktus, kurie nori, kurie turi didelę intentą būti jūsų sąraše.
Simonas
Aš esu daręs panašų dalyką, kai dar dirbau samdomų marketingistu ir buvo sąrašas e-mail’ų. Tai reiškia esamų partnerių, klientų. Tai nebuvo kažkoks iš gatvės. Ir buvo toks klausimas ar jūs norite gauti iš mus naujienas? Tai sugrįžo ten duok devynia, dešimt, dvidešimt procentų laiškų. Tai nereiškia, kad tie aštuoniasdešimt, devyniasdešimt procentų nenori gauti iš mus informacijos. Tai reiškia, kad galbūt jam neatrodęs laiškas svarbus, gal jis nuėjo į spamą ir panašiai. Tai vat šitas turbūt būdas yra labai sudėtingas.
Evaldas
Taip, šitokiu atveju jūs realiai vis tiek turėsit surinkti įrodymus, kad jie turi jūsų sutikimą. Be abejo, nebus taip, kad dabar visi taip ant jūsų supyks, kad iškart, ane, bus kažkokie teisiniai ginčai. Tai šitu atveju jie tiesiog gali jūsų paprašyti nebesiųsti ir unsubscribins. Tai jeigu unsubscribins ir jūs laikysitės to, nu tai viskas yra ok. Turit statusą, kad aš nenoriu gaut. Jūsų įrankyje tas statusas bus pažymėtas ir kažkokio nusikaltimo jūs nedarot.
Simonas
Aš galvoju dar prieš Pauliui neriant į klausimus kitus, norėčiau paliesti tą, bet bus turbūt ir Pauliaus klausimuose. Tai reikia turbūt labai aiškiai atskirti automatizavimą ir kūrybą, ane. Tai turbūt yra naujienlaiškiai, kai yra turinys, kažkokia vertė, pasiūlymai, edukacija, informacija ir automatizavimas. Tai, turbūt Pauliau užduosi klausimų toj temoj, bet man tada kyla klausimas. Tie visi tokie pop-up’ai gan agresyvūs, su ten laimės ratu, kad išsukt ten laimėk penkis procentus ar kažką. Jie turbūt puikiai veikia, ane?
Evaldas
Taip, visai neseniai teko kalbėt LIMA konferencijoje, kur kolegos prieš mano pranešimą, smerkė šituos pop-up’us (juokiasi), ypatingai laimės ratą, ir kad sukelia jiems daug neigiamų emocijų. Bet iš tikrųjų statistika rodo, kad jie klysta, kad jiems sukuria blogų emociją. Tai nereiškia, kad tas dalykas neveikia. Ir kaip mes tą vertę tam savo laimės rate parodom. Jeigu mes iš tikrųjų turim pasiūlymų, kurie aktualūs, ane, mūsų potencialiam pirkėjui, tai yra nemokamas pristatymas arba ten dvidešimties procentų nuolaida, kuri galioja tik ateinančias dvidešimt keturias valandas. Tai yra puikūs triggeriai, kurie gali paskatinti žmogų pirkti. Ir iš tikrųjų jis gauna naudą iš mūsų, ane, jis sutaupo pinigų. Tai su tuo viskas yra gerai.
Simonas
Tai gal čia svarbu, kad ta nauda būtų tikra, o ne sufeikinta?
Evaldas
Čia jau yra, kaip yra jūsų, matyt, siunčiama žinutė ir vartotojo supratimas. Jeigu vis tiek jūs kaip neįremiat galvą į ginklą, kad vartotojas supildytų tuos duomenis. Tai jeigu jūs gebate parašyti tokią žinutę, kad vartotojas nori palikt, tai iš savo pusės, man atrodo, padarėte kokybišką ir sąžiningą darbą. Vartotojas gali pats pasirinkti. Bet kai kalbame apie tuos du skirtingus dalykus, apie kažkokias kampanijas specialias naujienlaiškių ir automatizavimo galimybes, tai nesvarbu, ar mes ten automatizuotus laiškus siunčiam ar kažkokias tos didelės kampanijas, ar didesniam mūsų sąrašo, sąrašo subscriberiams. Vis tiek tas turinys turi būti geras. Mes negalvojam taip, kad okay, mano palikto krepšelio laiškai bus prastesnės kokybės, nes ten gal vis tiek lengviau nupirks. Tai jūs kuriat tokią bendrą komunikaciją su savo potencialiais pirkėjais. Tai ir kampanijos, ir automatizavimas turi būti kokybiškas.
Paulius
Kalbant apie e-komercijos projektus ir elektronines parduotuves, kokios manai būtų populiariausios automatizacijos arba tu rekomenduotum pradėti, kad daugiausia vertės sukurtų su mažiausiai laiko investavimo?
Evaldas
Tai visi nori kuo mažiau dirbti, daugiau uždirbti. Tai labai teisingas klausimas. Tai gal pirmas dalykas, ane truputį istorijos. Ten penkiolika dvidešimt metų automatizavimai visi buvo tiktai labai didelių ir turtingų įmonių. Visi išrieda, va, ten daro Amazonas. Jeigu tu nori atsikartoti tuos pačius dalykus, tai gali tau tiek kainuoti, kad čia nepavyks niekada.
Tai dabar rinkoje turime tikrai daug skirtingų įrankių, Omnisend yra vienas iš jų, kurie leidžia tai padaryti tam tikrose platformose, kaip Shopify kelių mygtukų paspaudimu. Iš tikrųjų man net nereikia būti ekspertu ar labai ten gilintis net į tą techninį setup’ą ar kokią geriausią praktiką man naudoti, kad tai padaryčiau, nes įrankiai turi iš tikrųjų tiesiogines integracijas, kur tie duomenys suvaikšto patys, ten labai nieko sudėtingai nereikia galvot. Ir tuo pačiu jūs turite jau paruoštus pavyzdžius tų geriausių automatizacijų. Tai nereikia, kad aš ateinu į įrankį ir ten atsiverčiu baltą lapą, ir aš tada dėliosiu pats, ane, ten septyni email’ai, kai žmogus tiktai palieka savo email’ą tam laimės rate. Septyni skirtingi email’ai kai vartotojas nusiperka pirmą prekę, tai iš tikrųjų yra jau paruošti template, kuriuos mes pasiimame, adaptuojam pagal savo brendingą, savo norimą žinutes, vertės pasiūlymą, vizualiką ir taip toliau. Ir mes galim važiuot. Ir iš tikrųjų tam, kol aš pats nedirbau šitoje srityje, tie dalykai atrodė, kad čia aš turiu pasisamdyti dešimt skirtingų specialistų, pasidaryti strategiją trijų mėnesių ir tada kažką galėsiu pradėti daryti. Bet iš tikrųjų, nu, tie šiuolaikiniai įrankiai yra tokie patogūs, kad mes galim suinvestavus ateiti porą dienų, jeigu visais, kai esam toli nuo šitos temos, turėti pakankamai geras setop’ą, kuris mums padės pardavinėti.
Tai dabar papasakojau istoriją, bet pamečiau klausimą, bet klausimą prisimenu. Tai kokie yra patys populiariausi ir naudingiausi sekvensai verslui? Tai du du skirtingi sekvensai pagal mūsų praeitų metų tyrimą padaro apie aštuoniasdešimt procentų iš visų automatizuotų laiškų. Tai yra vadinamas welcome series – pasisveikinimo. Tai kai vartotojas palieka tą pirmą, pirma interakciją savo el. mailai ir mes pradedame su juo komunikaciją. Tai jeigu jis atėjo į mūsų puslapį, išsuko laimės ratą, nu tai mes jam agresyviau pradedame siūlyti gal dar kažkokią papildomą vertę? Ok, pasiėmei nuolaidą, bet jeigu pirksi per next dvidešimt keturias valandas gausi ir nemokamą siuntimą. Tai yra pirmas ir tie welcome tikrai yra būtinas dalykas ne tik jums uždirbti, bet parodyti ir jūsų lankytojai, kad ta el. pašto rinkodara yra gyva. Nes jeigu žmogus išsuko laimės ratą, suvedė savo emailą ir jis nieko negauna iš viso, tai koks yra įspūdis? Čia nežinau, ar teko susidurti, bet vienu metu labai buvo didelis susidomėjimas čatais internetinėse svetainėse. Kad va, žmogus ateis, kažką parašys kažką greitai parduos. Ir ten net įmonės neatsakinėdavo. Tai mes nepagerinom vartotojo patirtį, iš tikrųjų pabloginame. Žmogus atėjo su noru pirkti, parašė paklausimą Jūs jam sakote atsakysime per dvi valandas. Jūs savaitę neatsakote. Nu tai darote žalą sau. Tai tas pats yra ir su tuo welcome series laiškais. Tai jeigu jau žmogus paliko kontaktą ir negauna iš jo, iš jūsų jokios žinutės, tai gali, gals tiesiog pamirš. Betgal iš tikrųjų jam sukursite įspūdį, kad čia kažkas neveikia. Ir jeigu jis, ar ne, ateina į jūsų svetainę pirmą kartą, pabando šitą vietą. Nu tai jeigu email’o negali man atsiųsti, tai gal ir prekes neatsiųs. Tai čia yra, ar ne, tas pirmas.
Antras dalykas, tai yra tie tie keliai, kada vartotojas įsideda prekę į prekių krepšelį ir jį palieka. Tai čia yra visos visos pagrindinis rinkos dalykas, labai svarbus. Tai tikrai labai veikia. Šitoje vietoje visada kyla klausimas kiek aš turiu būti pozityviai agresyvus jeigu žmogus įsidėjo ir nenupirko. Tai ką matome? Įmonės, kurios geba būti kokybiškai agresyvios ir greitai reaguoti, spausti tuos žmogų pirkti, turi gerus rezultatus. Ne taip seniai, SMS’ai grįžo iš tikrųjų į madą ir atėjo prie el. marketingo. Ir kai žmogus įsideda prekę į krepšelį, bet tada išeina ir jūs jam dar nusiunčiat sms priminimą, žiūrėk, palikai šitą prekę, pirkt per ateinančias dvi valandas su penkių eurų papildomu nuolaidos kodu. Nu tai yra dalykas, kuris iš tikrųjų padeda labai ženkliai didinti jūsų pardavimus.
Paulius
O kodėl, pavyzdžiui, Lietuvoje nepastebiu to? Nei ten didieji kažkokie pigu.lt ar kažkas nenaudoja tų SMS apleistų krepšelių? Ar čia tiesiog aš mažai shopinuosi?
Evaldas
Geras klausimas. Neturiu atsakymo.
Paulius
Ok.
Simonas
Tai norėjau pasidalint trumpa istorija. Tai kai vat apie tuos čatus svetainėje. Tai kai aš dirbau Saulės modulio eksporto marketingistu Europoje, tai mes dalindavomės su kolegom, pavyzdžiui, tą čiatą, žinai, kad jeigu, pavyzdžiui, aš dabar sėdžiu prie kompo, aš esu prisijungęs. Jeigu aš einu pietaut ar išvažiuoji, tada kitas kolega perima, nes kitaip taip ir nutiktų, kad nieks neatsako. O kadangi palietei tyrimo temą, tai aš šiek tiek mačiau linkedinio atgarsio ir mane labai sudomino kai kurie teiginiai apie vartojamus žodžius ir panašiai. Tai gali gal truputėlį praplėsti, bet prieš praplėsdamas tyrimą gal gali šiek tiek pakomentuoti iš techninės pusės, kaip veikia palikto krepšelio trackinimas, nes čia tada turbūt turi būti įsodintas cookies, ar ne? Ir tada turit jūs atpažinti tą cookie. Tai reiškia, kad Omnisendo įrankis ne tik siunčia naujienlaiškį, bet ir turi gana stiprų trackinimą.
Evaldas
Taip, bet su abandonment cart, ane, tuo palikto krepšelio. Tai pirkimo metu mes pradedame vesti informaciją, paliekame savo duomenis, ane, el. mailas būna pagrindinis dalykas, nuo kurio prasideda tas stebėjimas. O kalbant apie paskutinį reportą, kurį darėme, iš tikrųjų iš savo milijono kiekio laiškų, kuris yra siunčiamas per mūsų platformą apie naudojamus žodžius, naudojamus emoujius. Tai gal tokie pagrindiniai dalykai.
Atėjo anais metais AI’us, ar ne? Visi pradėjo rašyti laiškų subject line pagal geriausias praktikas, nes seniau reikėjo galvoti, ane? Tai dabar ir įrankiai tau leidžia, pasufleruoja, žiūrėk, gal tu kažką praleidai. Tai atsirado, gal iš pradžių vertinčiau tokio vienodumo. Visi pradėjo viską padaryti vienodai pagal gerąsias praktikas. Ir vat AI’us manau taip čia vieni išsigando, kad atims darbo vietas, bet man atrodo kaip tik parodė, kad žmonės, kurie yra labiau susiję su kūrybą, ane, creative mąstymu. Tai jų puikus metas žydėti. Tai ir mūsų tyrime tas yra aiškiai matoma, kad tie subject line pradėjo keistis. Jie pradėjo darytis unikalesni, įdomesni. Pradėjome naudoti emoujius. Tai tas emoujius gal toks būdavo. Atsukim penkis metus atgal, ane, jeigu rimtas brendas ten siunčia savo komunikaciją, tai gal čia tas emojūs neatrodo taip rimtai? Ir gal man nereikėtų šito daryti? Tai dabar matom, kad tų emojčių naudojam visokių ir priskaičiavom ten tų emojčių tūkstančių skirtingų. Širdelės, doleriukai, tiksintis laikrodukas yra vieni populiariausių, bet iš tikrųjų, kai ten analizės metu kolegos žiūri, ta visas sąrašą jis yra labai platus. Tai man gal buvo key dalykas iš šito, nu vat, kalbant apie emojūs, kad tai yra tiesiog kūryba, ar ne? Mes pradėjom kitais kampais žiūrėt ir tie mūsų laiškų siuntėjai irgi ieško būdų, kaip atkreipti dėmesį toj elektroninio pašto dėžutėje nepasiekus vartotojo. Ne taip gera rašyt, kad dėmesio, dėmesio, išpardavimas, bet kaip užkabint tas akis, kad jie norėtų paspausti ir atidaryt jūsų laišką.
Tada, kalbant apie žodžius, tai čia gal nėra taip, kad ta rinka tokia dinamiška? Tai ten išpardavimas, kažkokie laiko atributai, kad tik šiandien iki kažkokios valandos. Agresyvus nuolaidos rodymas pradžioje yra dalykai, kurie ilgą ilgą laiką veikia ir matyt, jie veiks. Kur šiemet pažiūrėjom kitaip negu anksčiau. Iš tikrųjų yra tokiu labai įdomiu kampu, t.y. žodžių vartojimas susijęs su kažkokiais stereotipais, ar ne? Italija – pizza, Vokietija – alus, Prancūzija – bagetė ir kiek įmonių iš tikrųjų vat naudoja šitas metaforas komunikacijoje su tavo potencialiais klientais? Tai gal toks juokingas pastebėjimas, bet visi tie mitai yra kaip ir teisingi tose kultūrose, ar ne? Prancūzijai iš ten maisto produktų bagetė buvo pirmoj vietoj. Italijoj, ar ne, daugiausia laiškų buvo susiję su picom. Tai gal toks ir yra pasiekimui iš mūsų visų, kokie, na, viskas yra iš tikrųjų paprasta. Tai šitas man pačiam vat ne tai, kad reklamuojant mūsų reportą, bet man iš tikrųjų buvo įdomu pamatyti tuos duomenis.
Simonas
Ir jis turbūt yra viešai prieinamas.
Evaldas
Taip, manau, kad bus galima įdėt gal nuorodą į mūsų aprašymą šito pokalbio. Ir tikrai geras darbas, darbas, sulaukęs daug dėmesio ir iš užsienio žiniasklaidos.
Simonas
Šimtas euriukų įdėsim.
Evaldas
Tikrai susitarsim. (juokiasi)
Paulius
Evaldai, paminėjai kelis irgi būdus, kaip rinkti ir auginti prenumeratorių sąrašą. Popup’ai, “Laimės ratas”. Ar galėtum galbūt pasidalinti kitų kokiu kūrybiškų būdų, kaip auginti tas duombazes be pirkimų? Ką jau čia Simonas mum pritarė. Ir kitas segmentas, kas būtų įdomu irgi galbūt aptarti esamų jau prenumeratorių valymas ir kaip tai sąrašo valymas ir kaip tai įtakoja mūsų pristatymo el. pašto kokybę.
Evaldas
Taip, tai atlepiant pirmą klausimą, tai yra pagrindiniai dalykai, ane. Tai “Laimės ratas”. Jis yra populiarus, traukia žmonių akis. Jeigu ten yra geras vertės pasiūlymas, jis veikia. Tada turim kitą svarbų dalyką. Tai vadinamas exit intent popup’as arba lietuviškai matyt, tai bus išėjimo. Kai vartotojas praleidžia tam tikrą laiką mūsų svetainėje ir jau matom, kad jis juda link jos išjungimo, mes išmetam popup’ą jam ir su kažkokiu pasiūlymu. Tai šitie dalykai irgi tikrai jau daug metų veikia ir, matyt, toliau veiks.
Toliau turim susidomėjimo intento, ane, popup’o, kai žmogus kažkokioj prekių kategorijoj, tarkim, praleidžia ilgesnį laiką. Jūs atsidarot, norit pirkti naują mikrofoną savo studijai. Dešimt minučių skaitot apie tą fantastišką mikrofoną. Irgi iššoka žinutė, kad vat matom, kad tikrai domitės. Tik šiandien jums turim specialų pasiūlymą – pirkit.
Kitas labai toks populiarus dalykas, tačiau jis reikalauja daugiau pastangų, ane. Tai yra specialūs, dedikuoti landing puslapiai, kuriose mes vartotojui siūlom mainais į jo paliktą elektroninį paštą kažkokią vertę. Tai esu matęs Lietuvoje tikrai sėkmingų pavyzdžių su virtuvės baldais, kada buvo galima, palikus savo email’ą gauti tokią PDF knygą, kur yra daug virtuvės baldų dizainų su kainom. Bet šitam jum jau reikia pastangų, ane, jūs jau turit sukurt kažkokią. Tai aišku, gali būti vebinaras, pavyzdžiui, ane, jūs padarėte įdomų vebinara ar kažkokią įdomią prezentaciją, kurioje tikit, kad jūsų potencialus klientas gali turėti vertę. Galit irgi ją užrakinti, paprašyti mail’o už šitą. Bet jeigu mes lyginam, ane, ten su exit intent popup’u, su laimės ratu, tam reikia tikrai daugiau pastangų. Bet jeigu jūsų prekė yra, ar ne, sudėtingesnio pirkimo, ilgesnis pirkimo kelias yra, tai greičiausiai jūs turėsit tuos daryti landing puslapius. Tai ʻe-commerce’iui gal tai yra truputį toks retesnis atvejis, bet mes jeigu kalbam apie programinės įrangos pirkimą ar kažkokių tokių technologinių produktų, kurie daro kažkokius gilius, sudėtingus tyrimus apie kažką, tai dažnu atveju jie iš tikrųjų už tą tyrimą prašo palikti jūsų e-mailą. Tai jūs gaunate kažkokį, nu, dažniausiu atveju iš tikrųjų naudingą ebook arba guideline’ą apie kažką, bet už tai jūs atiduodat savo e-mailą. Bet va, suprantam, kad tai nėra pirkimai už šešis eurus.
Simonas
Pauliau, kodėl mes dar nesuteikiam savo klausytojams ir dabar jau žiūrovams galimybės užsiprenumeruoti? Jau tu, jau tie marketingistai, naujienlaiškiai, kad patys pirmieji sužinotumėt apie naują epizodą. Juk tie epizodai išeina ne taip ir dažnai.
Evaldas
Puiki idėja.
Paulius
Ir čia, iš tikrųjų turbūt įdomus irgi kampas. Ai, tai mes dar nebaigėm apie valymą.
Evaldas
Taip, apie valymą. Tai jau sutarėm bendrai, kad nenorim pirkt, ane, tų listų. Tada žiūrim į valymą. Tai jeigu tie kontaktai yra nebe aktualūs, niekada neatidaro jūsų e-mail’o ir jūs ten komunikuojat, komunikuojat, gaunat naujus, kurie atidaro, tie seni velkasi. Tai yra specialūs įrankiai, su kuriais jūs galit ten susimokėt simbolinį mokestį. Omnisende turim integruotą pas save, bet yra ir trečiųjų šalių, kur jūs prasivalot. Ir tai yra iš tikrųjų geras dalykas. Tai jūs nesiunčiat savo informacijos tiem, kam iš tikrųjų neįdomu. Palengvėja jūsų segmentavimas. Atpinga kažkiek kaina nežymiai. Ir turite didesnės vertės. Jeigu prisidarysit tiek, kad ten ta didžioji bazė jūsų kontaktų yra nebe aktuali, tai toks, nu, kaip ir neteisingas, ar ne, sprendimas. Investuojat laiką, pinigus, bandot parduot. Visi rodikliai važiuoja žemyn, nes ta bazė neaktuali. Atrodo, kaip ir vizualus darau gerai, žinutės mano geros. Laikas siuntimo teisingas, vertės pasiūlymai geri, produktai įdomūs, bet žiūrim bendra statistika, nu, nedžiugina. Ir tada reikia eiti reportinti kolegoms ar vadovams. Skaičiai ne kokie, na, bet gal iš tikrųjų ta jūsų bazė jau yra nebe aktuali ir dirbat su auditorija, kurios nebe turėtų pas jus būti.
Simonas
O kaip, Evaldai, yra su su tuo brukalu? Ir jeigu iš techninės pusės, tai tada, naujienlaiškiai ar automatizuoti laiškliai keliauja, pavyzdžiui, iš ten WooCommerce, iš mano domeno ar iš Omnisendo domeno? Kaip visa tai vyksta ir ar yra rizika, kad jeigu tu siųsi per daug arba per dažnai, bus įtrauktas į kažkokį juodąjį sąrašą ir visi automatiškai tavo įmonės domeno laiškai taps brukalu?
Evaldas
Šitoj vietoj pagrindinį vaidmenį žaidžia tie įrankiai, kurie siunčia ir padeda. Pavyzdžiui, kaip Omnisendas. Tai vyksta kontrolė, gausit įspėjimus, gausit žmones, kurie padės jums viską susitvarkyti taip, kad atitiktų taisykles. Ir kai jūs vat, nu, kalbam, jeigu apie WooCommerce, Shopify, tai nėra taip, kad ten tie skirtingi laiškliai pradeda dubliuotis ir jūs siunčiat, nebesukontroliuojat, ką siunčiat. Tai iš tikrųjų setup’o metu jūs nusistatot, kad transactional, taip vadinamus, ten, nupirkimo apie pristatymą informaciją jūs irgi siunčiat per…Vieną platformą, jūs prijungiat savo domeną ir siunčiat. Tai yra techniniai dalykai. Tie dalykai, tai nėra viens, du, trys paspaudimai. Truputį reikia praleisti laiko, bet jūs gaunate pagalbą ir viską susitvarkote. Ar galiu sukomentuoti visas detales? Ne, nes tai yra jau techninis procesas.
Simonas
O kaip dažniausiai tada naudojamas yra vienas pagrindinis domenas ar tada subdomenai, žinai, ar čia jau nuo grynai nuo poreikio?
Evaldas
Tai jūs naudojat, jau čia priklauso iš tikrųjų nuo įmonių dydžio ir jūs setup’ų. Mūsų žmonės padeda viską pasidaryti.
Simonas
Tai tada vat prie kito klausimo priėjom. Tai jeigu aš išsirašiau Omnisendo įskiepį, tai aš arba bet kokio kito naujienlaiškio platformos sistemos įrankį aš galiu viską pats padaryti ar man žūt būt reikia samdyti kažką? Vat kaip anksčiau minėjai, tai kad iš esmės lyg yra jau tiek supaprastėję, kad net ir, tarkim, smulkus verslas arba marketingistas be kažkokių didelių ten kursų ir mokymų gali sėsti pats ir daryti.
Evaldas
Tai tikrai gali. Ir tos platformos, jos yra skirtingos, bet realiai tas startavimo flow yra panašus. Automatizacijos ten laiškai, kažkokie template sukūrimai, tai yra, ar ne? Mes turim template, tai yra tikrai nesudėtingas darbas. Tą pirminią, pirminis setup’as, kada mes prijungsime savo domeną, DKMI ar kaip vadinasi, visa kita yra sudėtingesnis reikalas, bet irgi galima, tai yra labai aiškios instrukcijos, kaip tą padaryti. Jūs prisijungiate prie savo domeno informacijos, ten matysite laukus, kuriuos turite nukopijuoti. Viską sukopinsit, patvirtinsit, bus approvint’a. Jeigu nepavyks, ateis support’as į pagalbą išspręs.
Simonas
Tinka tiek mažam, tiek dideliam. Tai man čia liūdna žinia, reikės reiškes daryt pačiam, o ne kažką samdyt.
Evaldas
Internete vat dabar taip aktyviai pradėjom dirbti su įvairiom agentūrom, kurios pardavinėja mūsų produktą freelanceriais. Nustebom, kad jau net mum ir nežinant, yra žmonių, kurie turi account’us visokiuose freelancerių portaluose. Ten Upwork, Freelance, Fiverr ir taip toliau, kurie už tikrai nedidelius pinigus žmonėms padeda viską susisetupint nuo pradžių. Ir matome, kad ir mūsų kiti klientai pasinaudoja jų paslaugom.
Paulius
Ar yra kažkokios gerosios praktikos? Nuo kokio dydžio duombazės jau reikėtų aktyviai galbūt komunikuoti, o iki kada dar vis rinkti tuos naujienlaiškius, nes bent savo patirtyje susiduriu tiek su mažesniais, tiek galbūt su didesniais verslais. Tai ten dešimt K ir plius prenumeratorių sąrašas, tai ten jau kažkokių daugiau galbūt automatizacijų, bet smulkesni verslai vis taip atstumia tą dalyką, sako ai, dar mes per mažą tą duombazę turim.
Evaldas
Tai į šitą klausimą reikia žiūrėti per du kampus. Tai automatizacijai realiai dydis nėra svarbus, nes jūs tiesiog gaunate vieną email’ą ir tas e-mailas patenka į kažkokią kelionę, ane. Tai ten iš pradžių pasveikinsim su pasisveikinimo laiškais, tada gal pasveikinsim su kažkokių gimtadieniu dar kažkuo. Ir nesvarbu, ateis penktadienį penki nauji e-mail’ai ir jie eis per visą tą kelionę. Ten savaitgalį ateis, gal bus, ar ne, paleisit kažkokių ads’u daugiau, ateis penkiasdešimt. Jie pateks į tą kelią ir viskas vyks automatiškai. Jūs net neprisijungiate ir nežiūrite. Bet kitas yra dalykas, kai aš turiu savo jau tą listą, duombazę, na, ją ten pasisegmentuoju, ar ne. Ir jau siunčiu kažkokią kampaniją, ane. Atvyko mano naujos pavasario kojinės ar atvyko mano nauji mikrofonai, ane? Tai tada realiai irgi nėra skirtumo, tai jeigu jūs išsiųsit dešimt, nu tai suprantat, kad penkiolikos vienetų ko gero neparduosit. Tai tada jau matuojat, ane, kas jum efektyviau. Ar daugiau leisti reklamos didinti tą savo sąrašą, ar jūs iš tikrųjų turit ten savo penkis lojalius pirkėjus, kurie tiesiog laukia jūsų naujų kojinių ir jie nori kuo greičiau gauti tą jūsų žinutę apie naują kolekciją ir nupirks.
Simonas
O ar teisingas teiginys, kad eshop’o net trisdešimt procentų pardavimų arba apyvartos gali sudaryti naujienlaiškis kaip kanalas? Čia įskaitant turbūt viską ir automatizavimą, ir kampanijas?
Evaldas
Taip, taip, tai skaičiai gali būti ir didesni. Ir kaip minėjom, mūsų pokalbio pradžioje, čia nėra kažkokios magijos už to, ane. Reklamos srautas yra anoniminis. Tikrai neparduosim visiem, bandom kažkaip juos iš jų išpešti geruoju būdu tą kontaktą, kad galėtumėm toliau su jais bendrauti ir kažkuriuo metu įtikint pirkti mūsų produktą. Tai taip, tikrai gali sudaryti.
Simonas
Tavo patirtis rodo, kad jeigu žmogui pasiūlysi vertę, tai jisai paliks savo kontaktus. Iš esmės vat, ar kažkaip keičiasi tas subscribinimas, žinai, pagal kartas, ten rinkas ar laiką? Kažkaip, nes tai turbūt yra vienas svarbiausių dalykų el pašto rinkodarai.
Evaldas
Taip, aš visais atvejais manau, jeigu jūs siunčiate tą gerą žinutę ir gerą vertę, jie paliks. Aš pats dirbu, ane, įranke, kuris siunčia tuos laiškus ir turiu nemažai patirties, suprantat, kad ten, kur iš manęs nori išpešt tą e-mail’ą ir aš palieku, kai aš turiu gerą informaciją, ane, aš ten ieškau savo darbo reikalams kažkokios mokymosi medžiagos, ane, kažkokių naujų tyrimų. Ta informacija man yra reikalinga. Aš nueinu į tą jų landing page’ą, žinau, kad vat pirksiu jūsų šitą virtualią knygą už savo e-mail’ą ir aš palieku savo e-mail’ą. Aš pamatau vat ten, ane, savo namuose dabar įsirenginėju savo darbo vietą. Tai yra mano darbo, bet ir poilsio vieta, kur aš noriu turėti, kad ant stalo viskas gražiai atrodytų. Ieškau dabar naujų kolonėlių. Prisubscribinau labai daug tiem, kas patinka dizainas, vat laukiu naujų kolekcijų kažkokio ten išpardavimo, kad galėčiau nusipirkt tas kolonėles. Ir aš tai padariau savo noru. Jie pasiūlė man gerą vertę, aš pats parodžiau intentą, nes man tas produktas yra aktualus ir gaunu dabar tuos naujienlaiškius. Ir aš perskaitau tuos naujienlaiškius, nes man patinka tos baltos kolonėlės su juodu mygtuku.
Simonas
O gal domėjaisi, kaip keičiasi su jaunesnėm kartom, nes jos po truputį gauna tą perkamąją galią ir ar jie labiau linkę subscribint, ar atvirkščiai?
Evaldas
Tai šitoj vietoj gal didžiausias pokytis yra kaip jie ateina ir kaip jie vartoja socialinius tinklus, ar ne? Matom ten TikTok’o trendai, visa kita. Bet vis tiek, ane, mūsų pagrindinis tikslas yra jį atsivesti mūsų svetainę ir ten kažką pasiūlyt. Jeigu, kaip mes pasiūlysime, ane, ir kokia žinutė ten sujaudins juos ar nesujaudins, tai jau čia yra, ane, toks komunikacinis dalykas, kaip priversim, ar jie, jeigu norės gauti vertę, jie bus priversti palikti email’ą, jie bus. Šita vieta nesikeičia. Bet tas įtikinimas ir atvedimas iš tų greito vartojimo socialinių tinklų, mano nuomone, šiuo metu tikrai yra sudėtingesnis ir įmonėms tikrai reikia pasukt daugiau galvą, kaip ten iš tiktoko tų trumpų video. Čia gal apie TikTok’ą blogai nuskambėjau, bet gal ir neigiamą, iš tikrųjų, nuomonę turiu, kaip vat priversti juos patapti mūsų subscriber’iais.
Paulius
Bet gal turbūt ne visą laiką irgi reikia iki to landing page davesti, nes Facebook ads’ai tai turi tą native integraciją lead’ų rinkimų ir paskui susiautomatizuoji ir automatiškai ten į Omnisendą nusiunti. Tik TikTok’a aš nesu tikras, ar jis turi tą lead’ų automatizaciją.
Evaldas
Tai mes kol kas neturim. Turėsim.
Paulius
Reikės, bus. Įdomų irgi kampą palietei dėl stebėjimų, metrikų. Tai vat galbūt norėčiau šiek tiek pasiklausinėti iš tos pusės, kokias pagrindines metrikas reikėtų sekti dirbant su el pašto rinkodara?
Evaldas
Pasikalbėjau su savo kolegom, kurie padeda mūsų klientams ir kurie atkreipia didžiausią dėmesį pokalbiuose su jais. Tai privardino daug tų metrikų. Bet svarbiausia metrika, ne, mes stebime ten tą open rate, click through rate ir visa kita. Bet tokių būna situacijų, kad žmonės pameta tą pagrindinį dalyką tai nupirko ar nenupirko. Tai pirminė metrika yra, ar mūsų tą e-mail komunikaciją iš tikrųjų yra parduota. Tai daug matom ten tokių gal pasičiūkimų, kaip kažkokia agentūra, ten, ane, LinkedIn girias mes pakėlėm tą open rate kažkiek procentų. Labai geras, ane, ten daug paspaudžių iš mūsų laiškų. Tai viskas yra su tuo labai gerai ir tos metrikos yra svarbios. Bet turim nepamiršti apie pagrindinį faktą tai pardavėm ar nepardavėm. Tai jeigu nepardavėm, einam jau tada visas detaliai metrikas ir tikrai žiūrim. Jeigu matome, kad visos metrikos labai gerai atrodo, bet vis tiek neparduodam, nu tai ieškome klaidų. Nu kažkas tikrai neveikia. Tai visokių situacijų yra tekę matyt, kai tiesiog pirkimo kelyje bug’as yra po update’o ir email marketing metrikos geros, bet pirkimo krepšelis neveikia svetainėje. Tai jau čia ne email marketing problema.
Bet kalbant apie konkrečias metrikas, ką, ką žiūri mūsų klientai ir ką mes jiems rodome pagrinde, tai taip, open rate yra visiems suprantama ir aiški metrika. Jinai truputį yra apsunkėjusi po Apple update’o, kurie nutiko prieš penkis ar šešis metus, bet vis tiek tai indikuoja ne kokybę. Tai indikuoja, ar mes gebame rašyti gerus subject line’us. Tai jeigu mano open rate visada yra dugne, tai turiu. Investavau savo darbo valandas kurdamas kontentą naujienlaiškio. Tada subject line’ą parašau bet kokį negalvodamas, ane, kaip priversiu tu daryt. Tai, ane, trumpas tekstas, bet šitas tekstas yra, na, pats svarbiausias. Aš ten atsistoju ir bandau parduot tam user’iui, kad tu paspaustum ant manęs. Na, o tai open rate, ane, yra puiki metrika leisti susigaudyti, ar aš gebu parašyti traukiančias žinutes, kurios skatina žmogų spausti ar ne?
Toliau mes žiūrime click through rate. Tai jeigu žmogus jau atsidarė mūsų laišką, persižiūrėjo nuotraukas, vertės pasiūlymą, visa kita, bet jie nespaudžia, tai kodėl jie nespaudžia? Dabar antrąkart knygą skaitau „How to build brand story”, kur taip dalykai apie brendą dažnai yra tokie abstraktūs ir mes neturim kažkokių konkrečių framework’ų. Bet toj knygoje tokia labai įstrigusi frazė yra: „Tai nesvarbu, kaip tu ten viską gerai sugalvosi, gražiai padarysi, bet jeigu tu neskatini to daryti, pas tave nėra tų call to action pakankamai, tai nieks ten ir nespaus, nieks neatsimins ir, nu, jie nesiims tų veiksmų”. Tai taip pat labai svarbu yra ir su tais naujienlaiškiais. Jeigu aš jau, arne, investavau į fotosesijas, savo produktų, investavau į gražų dizainą, parašiau geras subject line’,ą, nu, bet call to action iš lietuviško kuklumo vieną gale ir tokia dar nematoma spalva, kad nesugadinčiau tos savo gražios vizualikos, nes dizaineris labai labai gražiai padarė, gražu pažiūrėt. Nu tai blogai bus. Nu tai mes turime siūlyti ir mes turime skatinti žmones. Jeigu mes jau parodėme gražų produktą, gražų dalyką, nu tai pasiūlykim ateiti ir detaliu pamatyti.
Tai taip, click through rate padeda mums suprasti apie call to action’us ir ar žmonėms įdomu, neįdomu. Jeigu matome, kad ten rezultatai važiuoja žemyn, mes turime ieškoti, kas ten veikia. Šiaip kas yra labai smagu su e-mail marketingu. Rinkoje yra nemažai tyrimų, kur mes galime pasilyginti bench mark’us, ane, pagal skirtingas lokalias, skirtingas prekių kategorijas. Tai ar ten dabar, jeigu jūs Lietuvoje prekiaujate kažkuo, bus labai tikslu, jeigu jūs pasižiūrėsite kažkurios šalies duomenis, nu, nebus šimtu procentų tikslu, bet jums padės susigaudyti, ane? Tai jeigu aš ten pardavinėju kažkokį nišinį produktą specifinei auditorijai ir mano click through rate yra nu labai žemas, lyginant su kitom šalim, nu tai greičiausiai kažkas yra negerai. Kiek aš ten galiu pakelti, no, tai jums niekas nepasakys. Bet jeigu jūs rinksitės, ane, ką man dabar reikia spręsti, kad padidintum efektyvumą, tai pasitikrink tuos bench mark’us. Jūs gausite kažkokias pirmines idėjas, kur aš galiu daryti geriau.
Kiti svarbūs, ane, dalykai, ką mes track’inom, na, tai yra bounce’inantys e-mail’ai, e-mail’ai, kurie nepasiekia. Na, tai čia prasideda visas sudėtingumas su tuo e-mail deliverability. Tai šitas metrikas irgi reportina mūsų įrankis reportina visi kiti įrankiai. Tai jeigu matote, kad ten vis bounce’iną ir bounce’iną, nu tai reikia valyti tą savo e-mail listo bazę, nes kažkas yra ne taip. Ir ką kalbėjom anksčiau, tai investuojat laiką, pastangas, bet siunčiat… Į niekur. Ir, aišku, viską apjungia pardavimai. Stebim pardavimus.
Simonas
Aš girdžiu tą, kad skaitmenio marketingo mantra turbūt yra call to action, call to action, call to action. Nepamiršti dėti, įdėti gerą, pakartot, ane, ir call to action. Nes jeigu nebus call to action, tai kodėl žmogus turėtų elgtis taip, kaip mes norim?
Evaldas
Pajuokaudamas pasidalinsiu gal viena tokia istorija. Visai neseniai darėm webinarą. Jis buvo global. Surinkom tikrai didžiausią auditorija žmonių, kokią esame surinkę, ir pirmas kartas jaudulys, nes auditorija labai didelė. Buvom tikrai gerai pasiruošę. Pabaigiam, sulaukiam begalės klausimų. Iš tikrųjų mūsų žmonės ten sėdėjo, chate atsakinėjo. Toks tikrai įtemptas webinaras. Niekada neteko patirti, ane, mums tokio. Ir po to pabaigėm ir sakom vat, ot, call to action reikėjo daugiau įvaryti, kad pirkit jau. Ne tik klauskite, bet ir pirkit. Tai va kalbėjom, bet čia yra pamoka, čia yra pamoka. Kalbėjom dabar vat su komanda, kad jo, ateinantys mėnesiai kai kažką darom, turim nepamiršti call to action’us ir turim taip pradėti tarpusavy kalbėti, kad tai yra dalykas, kuris yra privalomas.
Simonas
Ne tik atiduoti know-how, bet ir monetizuoti.
Evaldas
Taip, ir paprašyti. Tiesiog reikia paprašyti.
Paulius
Mes iš amerikonų šito galėtume pasimokyti, jie labai tą gerai sugeba. Europiečiai labai kuklinamės, mes santūriai.
Evaldas
Taip, tai ir jeigu mes žiūrime jų prezentacijas visas, ane, nu, Amerikoj yra puikus pavyzdys. Jie šito dalyko niekada nepraleis. Jie ten pakvies, ane, pasubskraibint, palikint, pakomentuot. Tada gale visada įdėjęs, vat, jeigu ten lektorius skaitė kažkokią pamoką, darau dar ir tą, ir tą, galiu padėti su tuo ir tuo, būtinai parašykit man. Tai šitas dalykas, jo. Lietuvoje kažkaip toks gal anksčiau būdavo kaip ir negeras. Kodėl aš čia save pardavinėsiu, kodėl dabar čia siūlysiu kažkaip? Jeigu žmonės norės, susiras, bet iš tikrųjų turiu mokytis parsiduoti.
Simonas
Tai va, mieli žiūrovai, kovo 13 SEO konferencija, kviečiame sudalyvauti. Dar yra bilietų šiek tiek. Tai norėjau Evaldai tVĘS paklaust dar, ar consent mode v2 kažkiek vat įtakojo duomenų kokybę ar tikslumą?
Evaldas
Tai šitoj vietoj elektroninių laiškų rinkodarai tai yra geras dalykas, nes jeigu žmogus, ane, nepriima tų mūsų visokių cookie’ių, jis lieka anoniminis, tai viskas, ane, šitoj vietoj jau stop. Tai mes dar turim šansą, ane, išmesti jam kažkokį pranešimą. Vat pasiūlyt kažkokią vertę, kad tu paliki e-mailą. Tai šitoj vietoj, ane, tai didžiausią įtaką šiandien daro paid mediai. Tie nesutikimai. Elektroninio pašto rinkodarai kol kas neigiamos įtakos tame nėra. Taip, tai yra net ne neigiamą, o toks net boosteris. Nu kad iš tikrųjų į įmonėse e-komercija turi labiau dirbti ant šito.
Simonas
O kas blogo būna naujienlaiškių marketinge?
Evaldas
Kas blogo būna?
Simonas
Arba kur galima užlėkt?
Evaldas
Kas blogo būna ir ką ten kartais girdi mane taip pasijuokiant, ar ne, kad tai visgi yra spamas, spamas, spamas, spamas. Niekas nenori gauti jūsų šitų laiškų. Tai taip, yra dalis įmonių, kurios siunčia laiškus pirktiems tiem listams, ar ne, siunčia belenkokius dalykus, kurie nei, nei jūs subscribinot, nei jum ten įdomu ten žaist kazino ar investuoti kažkur į neaiškią platformą. Tai manau, kad ta tokia juodoji rinkos dalis daro tą neigiamą įtaką. Bet tie geri pavyzdžiai, ane, ir sėkmingi pavyzdžiai, kaip mano, kai mano aktualu kolonėlės ir aš gaunu naujus dizainus, tai jie yra geri dalykai. Kur mes galim užlėkt? Nu tai pagrindinis dalykas dabar yra, matyt, duomenų apsauga, ypatingai Europoje. Jeigu aš nesilaikau GDPR, tikrai galiu sulaukti įspėjimų, galiu sulaukt baudų. Ir, ir vat tos e-komercijos įmonės turi pasirūpint tom savo klientų duomenim, kad irgi ten nebūtų… Kažko pats negali pažymėt, kad taip, klientas davė sutikimą, nes po to, anu, kažkaip reikės įrodyti.
Simonas
O neteko susidurti su kokiais tyrimais, žinai, kad kviestų jus kaip ten liudininką ar kažką?
Evaldas
Žinokit, esam gavę laišką, man atrodo, iš UK. Vienos įmonės buvo paklausimas. Bijau dabar čia pameluoti kažkokių neteisingų detalių, bet turėjom case’ą, kad naudojantis jūsų platforma buvo siųsti laiškai ir mums tiesiog reikėjo pateikti komentarą. Tai taip, tai nėra tik kažkokie tušti žodžiai. Tai yra įstaigos Europoje, kurios užsiima tyrimais ir esam gavę laišką.
Paulius
Gal šiek tiek tuomet pakalbėkim apie naujienlaiškio pačio dizaino struktūrą. Tai paminėjai irgi kelis svarbius turbūt elementus. Kaip, kaip atrodo efektyvaus naujienlaiškio dizaino struktūra arba kitaip galbūt anatomija? Ir kokie elementai pagrindiniai turėtų daugiausiai…
Evaldas
Tai iš tos anatomijos pirmas, ane, dalykas, tai yra jūsų brendingas. Tai žmonės gauna, matyt, nemažai tų skirtingų laiškų ir žinučių. Ir jeigu tik jie pradėjo tą kelionę, susipažįstant su jūsų brendu, ane, tai jūs turit išlaikyti tą nuoseklumą, ane, ką žmogus matė jūsų internetinėje svetainėje ir kaip atrodo tie jūsų laiškai, ane, tai yra logotipas, spalvos, kažkokie akcentai. Tai kurit tą įsimintinumą, ane, kaip ten toj pagrindinėj knygoj yra, turi septynis kartus iškomunikuoti, kad prisimintų. Tai čia yra vienas iš dalykų, kuris, nu, tikrai yra privalomas.
Kitas dalykas, ką jau kalbėjom, tai yra konkretūs call to action’ai. Nu jie turi būti, jis negali būti tiktai vienas. Tai tai nieko nepakeis. Toliau. Tai yra. Čia jau yra diskusija, ane, kas yra gražus vizualas ir kokybiškas tekstas. Bet jeigu jūs siunčiate ten laišką su mažiausiom pastangom ir prasčiausiom nuotraukom, tai ar jūs galit tikėtis didžiulio conversion rate’o ar kažkokio engagemento? Na tai ne. Tai yra jau tas visas mūsų naujienlaiškio bildinimas, ką mes jame įdėsim ir tai negali būti visąlaik tas pats. Tai vartotojai atsibosta, ane. Tai jūs turite varijuoti. Vieną kartą jūs ten sudėsite, ane, į tą welcome series gal kažkokių perkamiausių produktų ir kažkokį ten kliento atsiliepimą. Kitąkart jūs jau siųsit, nu, kažkokiu kitokiu formatu. Gal ten bus sėkmės istorija ar produkto panaudojimo pavyzdžiai su kažkuo. Tai jūs turit išlaikyti įdomumą. Negalit kartot tą patį per tą patį.
Ir, nu, matyt, paskutinis dalykas, ane, tai kaip mes užbaigiam tą savo laišką, tai ta tokia rekomendacija yra nukreipti žmones į vieną iš socialinių tinklų. Jeigu jūs pardavinėjate vizualinius produktus, ane, tai žmonės gal nori nueiti į Instagramą ar Facebook pasižiūrėti jūsų gaminius, produkciją. Turi būti aiški informacija apie jūsų kontaktus, ane, kas siunčia, kaip su jumis gali susisiekti. Ir pats svarbiausias dalykas pasaulyje tai yra unsubscribinimo galimybė.
Paulius
Automatiškai ten jau prisideda turbūt prie integruoto įrankio apačioje.
Evaldas
Taip, bet yra, kas ten perka listus ir po to siunčia kažkokiais ne visai gerais įrankiais. Stengies, kad nebūtų unsubscribe.
Paulius
OK, okl. O klausyk, šitoj vietoj kiek dirbtinis intelektas ir įvairūs įrankiai padeda turinio kūrime ir to teksto, galbūt nežinau, vizualų integracijai?
Evaldas
Tai šiandien padeda ar padės po metų dar daugiau, tai aš manau, kad padės. Ir iš tikrųjų matom tame didelį progresą. Kai, ane, pasileido chatgpt, ten, pavyzdžiui, tų subject line’ų kūrimas. Visi pradėjo tą naudot, tai yra tikrai geras dalykas. Bet atsirado ir labai daug panašumų, ane, kad visi pagal gerąsias praktikas, nėra unikalumo. Bet ten vis jie leidžia update’us vis, vis, vis protingyn, tai tuos sukariami headline’ai, subject line’ai tikrai yra kokybiškai geras dalykas. Ir tai nebūtinai turi būti geras dalykas, kad tai visiškai automatizuos, bet tai žmogui, kuris kuria tą naujienlaiškį, jam tikrai sutaupa laiko, nes užuot, kad aš ten atsisėsiu ir dabar galvosiu, kokia yra geriausia idėja, ane, rymosi prie langelio. Tai ne, aš galiu tiesiog, paprašyt, kad AI’us man padėtų ir pateiktų dešimt pasiūlymų. Iš tų dešimt pasiūlymų gal man iš tikrųjų nei vienas nepatiks, bet sujungęs ten juos tris skirtingus ir truputį paadaptavęs, aš turėsiu tikrai gerą rezultatą.
Taip pat pagalba kuriant jau patį rašytinį turinį tam laiške. Tai yra, mes turime pasidarę integracijas ir matome, kad vartotojai tikrai tą naudoja. Bet ką ir kalbėjau per SEO konferencijoje tą visai neseniai, kad manau, kad tai yra įrankiai, kurie padeda, bet žmogiškasis kurybiškumas ir tas kažkoks papildomas, vat, patirties uždėjimas ant tų tekstų yra išskirtinumas, kuris yra svarbus ir tai tikrai yra… AI’us padeda, bet žmogus vis tiek užbaigia tą paskutinį tašką suteikdamas kokybę. Kitose vietose, AI’us ateis ar padės mums segmentuoti mūsų klientus pagal kažkokius veiksmus, ane, kokiu ten laiku geriausiai perka, tai manau ne visos AI galimybės į tuos elektroninio pašto rinkodaros įrankius jau yra integruotos ir vat šie metai bus tokie, kur tikrai bus gerų pokyčių.
Paulius
Tai atskleisk tada paslaptį, kokiu laiku geriausia siųsti naujienlaiškį, kad pirktų?
Evaldas
Taip, reikėtų patikrint tuos duomenis mūsų paskutiniam raporte. Bet antradienis ir ketvirtadienis yra key dienos, antros dienos pusėj.
Simonas
Bet čia turbūt skirsis B2B ir B2C.
Evaldas
Beabejo, tai mes fokusas ką mes šiandien kalbam, tai yra B2C. Jeigu mes kalbame apie B2B, tai yra tikrai kompleksiškesnis ir sudėtingesnis dalykas. Siųsdami naujienlaiškius dažnu atveju mes nesiekiam kažkokio pardavimo, kad kažkas paspaus ant vienos nuorodos ir tada ateis nupirkt. Naivoka. Mes taip angliškai yra gražu žodis nurture lietuviškai gal imasąžuoti ar kaip, kur ta vartotojo kelionė iš tikrųjų yra ilga. Ir kai mes kalbam apie tą B2B siuntimą, nu tai ten yra jau daugiau visokių dalykų apie tą laiką. Nes jeigu mano e-mail list’as yra B2B kažkokių komplikuotų produktų, ko gero, daugiau bus e-mail’ų, kurie yra darbiniai, ane? Tai nėra mano personaliniai. Tai tas laikas gali skirtis. Report’as yra padarytas pagrinde B2C.
Simonas
Reikia prisijaukinti, ane, tą klientą, reiškias. Nu aišku, B2B sandoriai yra kitokie.
Evaldas
Sandoriai kitokie ir tas visas procesas, ane, vertės parodymais yra daug ilgesnis. Ir jeigu mes ten parduodame, taip tarkim, salyginai nebrangų kažkokį fizinį produktą, tai mes daug kreipiam dėmesio į vizualiką, tą kainos pasiūlymą. Bet jeigu aš pardavinėju gamyklinę įrangą, kuri kainuoja ten nuo šimto tūkstančių, tai, nu aš, nerašysiu greičiausiai “pirk šiandien, nes rytoj kainuos pigiau”, nes niekam tai yra neįdomu. Tai aš jau komunikuoju apie savo tas sėkmės istorijas. Apie matyt, kaip retai sugenda mano produkcija, ar ne?
Simonas
Apie logistiką, pavyzdžiui.
Evaldas
Kaip aš jums padėsiu tą support’ą, visą suteiksiu, kuris bus reikalingas. Tai yra jau kita, kita rinka ir kitos taisyklės.
Paulius
Santykio kūrimas artimesniu lygmeniu per el. paštą.
Evaldas
Taip.
Paulius
Rinkodara. Kitas turbūt irgi įdomus irgi segmentas yra ir galbūt klausimas būtų. Aš ateisiu iš šiek tiek toliau, tai paid media arba reklamos, kuriame dirbam daugiausiai su ecommerce ir matom, kad vis dėlto didžioji dalis pirkimų atliekami per mobiliuosius įrenginius, tai desktop’as vis mažiau ir mažiau naudojama. Kaip skiriasi el.pašto rinkodara, naujienlaiškiai imant desktopą ir mobiliuosius įrankius, ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį būtent vykdant tiek desktopinėje, tiek mobiliojoje aplinkoje?
Evaldas
Tai, ko gero, yra du pagrindiniai dalykai. Jeigu mes gaunam naujienlaiškio žinutę ir mes turime įsijungę notificationus telefone, ane, tai mums užsideda notificationas, kad kažkas atėjo. Mes turim labai ribotą ženklų skaičių parodyt notification’e, ane, tam subject line, kad čia kažkas įdomaus, paspausk. Nu tai rašant šitą turim dažnu atveju galvot apie pirmiausia mobiliuojo vartotojo patirtį. Ir jeigu nepagausim per tuos pirmus ten tris žodžius ir kažkokius simbolius, nu tai mažinam galimybę. Tai vat, rašant subject line, ane, tai yra svarbus dalykas.
Antras, antras svarbus dalykas, ar mūsų naujienlaiškis gerai atrodys mobiliajame ekrane? Tai įrankiai leidžia pasirinkt, kaip, ane, atrodys mūsų desktopinė versija ir mobili. Ir tai yra vat svarbus dalykas, kurį reikia daryti. Ir jeigu jūs praduoduot gražų vizualinį produktą, ane, kuriam nuotraukos, tas spalvingumas ir key dalykai. Ir ant desktop’o atrodo gerai, bet persiunčiant per mobiliąją versiją ir atrodo blogai, nu tai sukuriat, nu, nekiokią patirtį pardavinėjant, ane, vizualų produktą. Tai šitie du dalykai yra pagrindiniai. Ir nu aišku, ilgis. Jeigu jūs ten kuriat labai ilgus tuos laiškus ir siunčiat į mobilųjį telefoną, tai vartotojai ten viską nuscrollint iki pabaigos ir jei pabaigoje vienintelis call to action’as pabaigoje, klasikinis atvejis, nu tai nebus va tai geriausia patirtis.
Simonas
Jis netgi gali būti ir uždengtas ten kokio nors, žinai, kažko pop-up’o, ar naršykles lango, ar kažko, ar jo net gali nesimatyt to call to action.
Evaldas
Taip, tai tokie vat paprasti dalykai. Ir aš dar bejuokiamas, jeigu jau kažkas neveikia, tai aš sakau visada pirmiausia ne, nepradėkim nu vien tik nuo kažkokių gilių analizių, bet nueikim ir realiai pažiūrėkim, veikia mygtukai ar neveikia, veikia pirkimo langas ar neveikia.
Paulius
Dar tuomet norėčiau paliesti galbūt sekančią temą, prieš judant į pabaigą, tai būtų auditorijos segmentavimas ir personalizacija. Tai galbūt irgi galėtum pasidalinti kažkokiom gerosem praktikom, ar reikėtų investuoti laiką, energiją į auditorijų segmentavimą ir tas visas turinio personalizavimas ir galbūt tą patį dirbtinį intelektą realiai įrankius, kiek tai padeda automatizuoti tuos dalykus?
Evaldas
Tai kai kalbama apie personalizavimą, tai šimtas procentų taip. Ir tokie dalykai kaip ten vardo paminėjimas arba, rekomenduojami produktai, ane, kad jūs pirkot anksčiau tą ir tą, gal jūsų duomenys šitas ir šitas. Tai gaut laišką ir perskaityt savo vardą visada yra maloniau, negu nematyti savo vardo. Tai faktas. Jeigu turit dar kažkokių atributų pagal lokaciją, dar kažką, tai yra dalykai, kuriuos šiandien įrankiai leidžia daryt, nu tikrai paprastai, nereikia ten sukt galvos. Juos reikia daryt.
Segmentavimas irgi atsakymas yra taip. Segmentavimo tema yra sudėtingesnė. Jį galim žiūrėt skirtingais pjūviais. Tai kažkokie pasikartojantys pirkimai. Tradicinis pavyzdys visur būna apie šunų maistą. Tai jeigu perka jūsų ten tą maistą, kurio užtenka ten dviem, trim savaitėm, tai jūs turit specialius segmentus, ane, kad kas, kas pirko ten vat, mm, tam laikotarpiui, ane, prieš tris savaites, kad tai yra segmentas, kuriam aš visąlaik turiu kažką komunikuoti. Tai segmentavimas yra taip. Segmentavimas ir AI manau, bus šių metų tema, kada AI mums leis sugalvoti įvairesnių segmentų, kurių mes vat patys gal neižvelgiam ir ten kažkokios labiau apie pirkėjų lojalumą. Dar tokį labai specifinį timing’ą, kada reikia siųst, kad jis pirktų. Tai, tai bus tikrai pagalba.
Simonas
Tam personalizavime dažnai aš tampu Simona ir mano pavardė būna su kažkokiais simboliais, nes ne visi įrankiai sugeba ta ž raidę pridėt.
Paulius
Gal blogai suvedei savo vardą, ar ne?
Simonas
Ar dažnai tu savo vardą su klaida rašai, Pauliau?
Evaldas
Lietuvių kalba vat yra tokia nedėkinga kartais tam personalizavimui. Amerikietis visada yra Džeims ir Džonas. Nu tai nereikia keist kažkokių galūnių, jis neturi kažkokių vat pavardėj ženklų, kurie nėra taip aiškiai atpažįstami.
Simonas
Arba Simonas, labas.
Paulius
Net nenoriu pagalvot apie kitas, nežinau, kalbas.
Simonas
O žinau Ieva tampa kuo?
Paulius
Ne.
Simonas
Lieva.
Evaldas
Šitą esu girdėjęs.
Paulius
Ką gi, mielieji, tai mūsų laikas po truputį irgi šiandien senka. Mes tradiciškai dar pabaigai turim blitz klausimynų rubriką. Tai Evaldo idėja, bet šitų klausimų viešai nesidalinom. Tai tikiuosi, kad pavyks atsakyti.
Paulius
Šiaip trumpi klausimukai, tai irgi galbūt prašysiu trumpai atsakyti į juos. Kas geriau: siųsti daug naujienlaiškių, iš kurių daugelis patenka į spammą, ar tik vieną per mėnesį siųsti naujienlaiškį, bet kuris visada pasiekia vartotojo inbox’ą?
Evaldas
Rinkčiausi antrą variantą.
Paulius
Kodėl?
Evaldas
Jeigu varot vis į spammą, tai rodikliai vis važiuos žemyn. Gadinsit savo domeno reputaciją ir po kažkurio laiko bus visai blogai. Siųsit, bet niekur nebenusiųsit. Abu atsakymai nėra geri, bet iš dviejų renkuosi antrą.
Paulius
OK, OK, jeigu nuo rytojaus turėtum pasirinkti vieną growth hacking discipliną, taktiką, nebūtinai tiktai su naujienlaiškiais, kuri duotų didžiausią augimo naudą projektui ir kodėl ją pasirinktum?
Evaldas
Labai komplikuotas klausimas. Dabar rinkoj tiek visko keičiasi. Nėra jokių kitų reikalavimų šitam pasirinkimui apie biudžetus ar laiką?
Simonas
Yra vienas reikalavimas, atsakyk iš karto, kas atėjo į galvą.
Evaldas
Iš karto? Tai dabar tada rinkčiausi matyt, kur patys daug investuojam, tai yra influencerių marketingas. Tai pasiekia dideles auditorijas, kuria turinį, kuris išlieka, pavyzdžiui, YouTube. Jeigu jūs pasidarot integraciją, tas turinys Youtube bus randamas, gyvens ilgesnį laiką. Jeigu tas influenceris pats pradės augti, pasieks didesnę auditoriją, tai jūs būsit, irgi turit šansą, kad išaugs daugiau.
Simonas
Tai va, dėl to ir šiandien atėjai pas du puikius influencerius?
Evaldas
Taip.
Paulius
Malonu. Ir kaip planuotum savo darbus, jei staiga tavo savaitė sutrumpėtų iki trijų dienų?
Evaldas
Tai pirmiausia nenorėčiau, kad sutrumpėtų iki trijų dienų, nes jeigu kolegos konkurentai dirbs, dirba, dirbs penkias dienas, tai nesvarbu, ką darysiu, vis tiek atsiliksiu. Tai aš tikiu į tą tokį nuoseklumą. Reikia dirbti protingai, bet, nu, tai negali būti lengva. Tai rinkčiausi visgi likti, su penkiom, jeigu nori padaryt rezultatą. Bet jeigu nebūtų jokios galimybės ir aš turiu likti su trim dienom, ką aš daryčiau? Aš atšaukčiau savo meetingus ir paversčiau juos į, kaip Elonas Maskas dabar čia darė tą laišką, kur siuntė visiem, kad atsiųskit, ką veikėt praeitą savaitę arba nebebus jūsų. Tai aš rinkčiausi tą komunikaciją tada, kad, jo, nukertam meetingus ir turėsim pradėt dirbt be meetingų, kad per tas, tris dienas spėčiau maksimaliai padaryt. Bet manau, kad ilguoju laikotarpiu tai sukeltų daugiau streso negu tas vat toks stabilus penkių dienų darbas. Bet čia galit rašyt komentaruose kritiką, man tikrai priimsiu ir galėsim dar padiskutuot.
Paulius
Kritikos mažai sulaukiam, tai (juokiasi) kviečiame kritikos.
Simonas
Ofisas ar namai?
Evaldas
Aš, gerai jaučiuosi ir iš ten, ir iš ten dirbdamas, bet devyniasdešimt devynis procentus būnu ofise. Kodėl tai jautimas žmonių ir kažkaip mūsų komandos yra iš tikrųjų labai daug ofise. Patinka jausti tą tokį, kas vyksta, pasikalbėt su kolegom. Tu turi tokį geresnį kontekstą, kas kitam departamente vyksta. Tu turi socialinį bendravimą virtuvėj per pietus. Tai pokalbiai yra ne tik apie darbus, bet apie pomėgius, šeimas, vaikus, visa kita. Tai aš tikrai esu ofiso žmogus. Ar aš galiu dirbt iš namų? Taip, aš galiu dirbt iš namų irgi.
Simonas
Nu tai dar aš įsibėgėjau. Tai Androidas ar iOS?
Evaldas
Anekdotą pasakysiu, na, jeigu turim porą minučių. Praeitais metais buvau Berlyne E- commerce konferencijoje ir į ją atvyko mūsų partneris iš Vokietijos. Labai geras partneris, turi antrą pagal dydį email marketingo agentūrą. Ir mes susitikom pirmą kartą, ir jis sako apie mūsų konkurentą pradėjo pasakot, ir jis sako: „Žinai, man jie yra taip, kaip androidas. Viskas komplikuota, atsilieka”. Ir jis pažiūrėjo į mane, sako: „Bet tu šito nesuprasi, nes tu su androidu.” (juokiasi) Tai aš esu androidas. Naudoju Mac’ą darbui, bet telefoną turiu androidinį visą gyvenimą.
Simonas
Nes Mac’ą nupirko, reiškias, administratorė?
Evaldas
Ne, Mac’ą mėgstu jau daug metų. Viskas gerai, nežinau, bet telefoną renkuosi visada Google, Google produkciją.
Simonas
Tai dar norėčiau tada pridėt, kad Evaldo galima pasiklausyti „Lima Digital Update 2025“ pranešimą galima įsigyti, kuris tikrai įdomiai susiklausė ir mums patiko su Paulium. Taip pat minėjai, kad darėte webinara, tad jis turbūt yra prieinamas?
Evaldas
Taip, prieinamas Omnisend’o puslapy.
Simonas
Taip pat Evaldas dalyvaus ir SEO konferencijos panelinėje diskusijoje.
Evaldas
Taip, jau pradėjau ruoštis irgi lauksim blitz klausimų.
Simonas
Taip, taigi visai artėjant prie pabaigos. Omnisend. Jokio chaoso, jokios dramos, tik rezultatai. Eikite dirbti į Omnisend, girdėjau, ten gerai moka. Aišku, ten, kur gerai moka, reikia gerai ir dirbti. Ar ne taip, Evaldai?
Evaldas
Reikia gerai dirbt, bet dirbt labai įdomu. Turim daug puikių žmonių, puikias galimybes mokytis. Pats jau Omnisend esu, tuoj bus septinti metai. Tai mačiau visokių augimo fazių. Turiu daug kolegų, su kuriais dirbam ilgą laiką, vieni iš kitų mokomės. Tai žmonėms, kurie nori greitai augti, yra nuostabi įmonė, todėl tikrai kviečiu aplikuoti.
Paulius
Taigi, mieli bičiuliai, buvo superinis pokalbis. Ačiū už tikrai gerą diskusiją. Net neabejoju, kad ir mūsų klausytojai išsineš daug gerųjų praktikų, susijusių su el. pašto rinkodara. Tai automatizacijos, pamesti krepšeliai, duombazės auginimas ir įsidėkite įrankius vos tik susikūrę elektroninę parduotuvę. Ačiū. Ačiū, Evaldui.
Evaldas
Ačiū jums.
Paulius
Ačiū, Simonai, iki pasimatymo sekančiais.
Evaldas
Iki.
Paulius
Ačiū, kad iki galo išklausėj dar vieną „Jautie marketingistai” epizodą ir tikimės, jog su nekantrumu lauki išbandyti naujausius marketingo įrankius bei taktikas auginant savo verslą internete. O dar visai prieš pabėgant kviečiu įvertinti ir prenumeruoti mūsų podcastą bei prisidėti prie didžiausios marketingistų bendruomenės kūrimo Lietuvoje. Tam kartui tiek.